Strony

wtorek, 5 maja 2015

Alicja w Krainie Zombi - recenzja

  
Tytuł: "Alicja w Krainie Zombi"
Autor: Gena Showalter
Rok wydania: 2013
Wydawnictwo: Mira
Ilość stron: 507
Ocena: 7,5/10


  Byłam naprawdę i nadal jestem zafascynowana tą serią. Alicja w Krainie Zombi, pierwsze skojarzenie - Alicja w Krainie Czarów. Tytuły rozdziałów, okładka, wszystko było skreowane na powieść Lewisa Carrolla. Pudło. Okazuje się, że nie ma z nią nic wspólnego.
  Byłam w przekonaniu, że będzie to kolejna 'książka dla młodzieży', gdzie dziewczyna traci swoją rodzinę i zaczyna zupełnie nowe życie, poznaje miłość swojego życia... Kolejne pudło (i bardzo dobrze!). Przejdźmy do recenzji!

  Tak jak napisałam wyżej, dziewczyna, Alicja traci swoją rodzinę i musi zacząć nowe życie i oczywiście poznaje miłość życia. Chłopak, którego sobie upatrzyła z pewnych względów jest... dziwny. Po pewnym czasie Alicja też staje się dziwna. Pojawiają się zombi. Duchy (anioły?). Z tego oklepanego schematu powstał imponujący i ciekawy paranormal romance połączony z nutką dramatu. Bohaterowie są ciekawi, Pani Gena posługuje się narracją pierwszoosobową, co sprawia, że bardzo szybko się w nich wcielamy. Spodziewałam się wulgaryzmu, erotyzmu i tematów z tym powiązanych, gdyż odbieram wrażenie, kategoria książek dla młodzieży tym właśnie się charakteryzuje. Myliłam się. Styl pisania autorki jest bardzo ładny; używa mądrych słów, dialogi są lekkie a zabawne i całość ładnie wykończona.   
  Jedynym minusem jest mało zachęcający do przeczytania drugiego tomu koniec. Nie było tam takiego WOW, na jakie liczyłam, choć muszę powiedzieć, że jestem niezmiernie ciekawa dalszych losów bohaterów, to też kupię drugi, jak i trzeci (wychodzący już za dwa dni, to jest 06.05.2015!!!) tom tej serii.

2 komentarze:

  1. Już sam tytuł mi się podoba :D
    Muszę przeczytać!

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy tytuł, jako, że uwielbiam czytać książki chętnie skuszę się na ten rodzaj literatury :)

    Zapraszam na mój blog!

    OdpowiedzUsuń